Thursday, April 9, 2015

FROM MY VILLAGE I SEE...


by Invitation To Inspiration

VII.

From my village I see as much in the Universe as you can see from earth...
So my village is as big as any other land
Because I’m the size of what I see,
Not the size of my height...

In the cities life is smaller
Than here in my house on top of this hill.
In the city the big houses shut your sight with a key,
Hide the horizon, push your eyes far away from all the sky,
Make us smaller because they take away what our eyes can give us,
And make us poor because our only wealth is seeing.

                                                                             Alberto Caeiro (Fernando Pessoa)

by Invitation To Inspiration

ČUVAR STADA

Iz mojeg sela vidim sve ono što se sa zemlje može vidjeti u Svemiru...
Zato je moje selo veliko kao neka druga zemlja,
jer sam ja toliko velik koliko vidim,
a ne toliko velik kolika je moja visina...

U gradovima je život manji
nego ovdje u mojoj kući na vrhu ovog brežuljka,
U gradovima velike kuće zaprječuju pogled,
skrivaju obzor, odvraćaju naše poglede daleko od neba,
umanjuju nas jer nam oduzimlju ono što nam oči mogu dati
i osiromašuju jer je naše jedino bogatstvo viđenje.


                                                                         Alberto Caeiro (Fernando Pessoa)

No comments:

Post a Comment